top of page

Brukervilkår for appen og bruksinformasjon

Generelt
Brun og blid solpass gjør det mulig for kunder å kjøpe soltid på Brun og blids ubetjente solsentre i Norge. For å kjøpe soltid må kunden legge inn et gyldig bankkort (VISA/MasterCard) i appen. For å etterfølge Statens stråleverns krav om aldersgrense må kunden identifisere seg gjennom BankId slik at kundens alder blir verifisert.


Sikkerhet knyttet til lagring og bruk av bankkort gjennom appen
Alle transaksjoner som utføres gjennom appen blir prosessert av Dibs (payment service provider). Dibs håndterer betalinger gjennom en sikker elektronisk betalingstjeneste. Dibs sørger for at alle data knyttet til kundens kort lagres på en sikker måte iht. kortutsteders betingelser og iht. de enhver tid gjeldende lover og regler.


Personvern
Brun og blid prosesserer persondata iht. de lover og reguleringer som til enhver tid er gjeldende.
I 2018 ble det implementert nye personvernregler i Norge med bakgrunn i GDPR ("General Data Protection Regulative") som vil gjelde for alle land tilknyttet EU/EØS.
 

  1. Gjennom å ta i bruk app'en for kjøp av soltid/produkter, foreligger det et gyldig grunnlag for å registrere personopplysninger som er nødvendig for å gjennomføre en transaksjon.
     

  2. Formålet med innhenting og lagring av personrelaterte opplysninger i app'en er å muliggjøre at app'en kan benyttes til å kjøpe soltid og andre produkter på en trygg og sikker måte, samt at vi kan verifisere en brukers alder iht. Statens stråleverns reglement krav til 18 års aldersgrense for bruk av solarium.
     

  3. Personopplysninger vi lagrer om brukere er: fødselsdato, navn, kjønn, sted (nærmeste lokasjon i forhold til Brun og blids solsentre) og bankId-referanse. Fødselsdato, navn og bankId-referanse innhentes fra BankId. Personopplysninger lagres så lenge det foreligger et kundeforhold gjennom at app'en benyttes av bruker.
     

  4. Brukere har rett til å be om innsyn i hvilke opplysninger som er lagret og kan når som helst be om at disse opplysningene blir slettet. En slik forespørsel rettes til support@cgp-group.com.
     

  5. For brukere som krever at deres personopplysninger blir slettet, vil vi slette personopplysningene og den digitale profilen til personen, men anonymisert kjøpshistorikk beholdes. Dette betyr at personopplysningene ikke lenger er synlig. Ved sletting av personopplysninger vil det ikke lenger være mulig å benytte app'en til kjøp av soltid/produkter.
     

  6. Brukere har rett til å klage til Datatilsynet dersom databehandlingen er i strid med reglene.
     

  7. Registrerte persondata håndteres av CGP Norge AS ("behandlingsansvarlig")
     

bottom of page